Thursday, April 21, 2011

Zizu.ee ja autopesu Piirikal

Pakkumine

Sooduspakkumiste maailma tõmbas mind sisse järgmine kuulutus:

"Auto välipesu ja sisekoristus Piirikalt 69% allahindlusega – kõigest 5.5€"

Võrdlusena võiks välja tuua, et Jazz Pesulad pakub sõiduauto välipesu hinnaga 16 € ja auto sisepuhastust hinnaga 15 €.

Seega ilma pikemalt mõtlemata käisin välja 5,5 € auto välipesu ja sisekoristust võimaldava kupongi eest.


Kuidas ma pesulas käisin

Mõned nädalad pärast kupongi soetamist läksin enda ostu realiseerima. Varasemad kogemused Jazz pesulates olid näidanud, et pesulas käib teenindamine elava järjekorra alusel. Seega hakkasin pahaaimamatult ühe argipäeva lõuna paiku Piirika Autoremonti otsima, abiks sooduskupongile kantud kaart.

Autoremonditöökoda otsides hakkas silma, et kui kupongile kantud linnakaart ning kupongile kantud aadress ei osutanud sugugi samasse kohta.

Esmalt otsustasin Piirika Autoremonditöökoda otsida kaardi alusel, mis juhatas mind Järve Selveri juurde. Tõele au andes leidsin Järve Selveri juurest ka ühe autopesula. Paraku selle autopesula töötajad ei soovinud Zizu.ee sooduskupongi eest mu autot pesta. Küll aga mainiti, et samal päeval oli ka keegi teine sarnase jutuga nende pesulasse sattunud.

Seejärel otsisin Piirika Autoremonditöökoda aadressi alusel (Pärnu mnt 158 g). Lõpuks leidsin töökoja/pesula üles. Selgus, et Piirika Autoremonditöökoda asub samas hoones klubiga Tapper. "Pesula" ise nägi välja väga õnnetu. Nägin seal üht garaaži, milles oli ka üks töömees. Töömees ütles, et praegu ta ei saa pesta, sest auto pesemiseks peab olema broneering. Broneeringu saamiseks juhatati mind pesulast läbi töökoja ühte ruumi (vist ülemuse juurde). Ruumis istusid kolm härrat. Ühel härral oli arveraamat, millest ta vaatas, et järgmine vaba aeg on 20. mai. See oli rohkem kui kuu aja pärast. Samas pakkus arveraamatuga härra välja, et kui ma ootan veel nädala jagu, siis on mul võimalik saada varasemat aega, kuna neil saab välja ehitatud teine ruum, milles nad saavad samuti autosid pesta. Ning seejärel on juba võimalik saada varasemat aega. Kuna ma ei tahtnud 20. maini oodata, siis nõustusin härra poolt välja pakutud varjandiga ja lonkisin nukralt tagasi oma autosse läbi töökoja, kus ei toimunud kuigi palju, ning pesula, kus ei toimunud mitte midagi. Oli tunne, et Zizu.ee-st saadud kupong ei olnud seda jama väärt, mis mul tuli läbida selleks, et ma saaksin enda autot pesta.

Selginemine

Ühel hetkel täitus mu nägu naeruga. Sain aru, et mõte, mida ma mõned kuud varem olin peas veeretanud, oli osutunud geniaalseks. Nimelt langetasin otsuse, et teen blogi, milles hakkan kirjutama sooduspakkumistest, sellest, kuidas neid on tarbida õnnestunud, ning maasikana ka sellest, kuidas ma enda õiguste eest seisan. Vaimusilmas kujutasin ette, kuidas ma otsin võlaõigusseadusest välja üldnormi, mille alusel väidan, et on ebamõistlik oodata autopesu kuu aega, ning nõuan endale raha tagasi.

Mina jaoks oli täiesti arusaamatu, miks peaks mõni firma tegema sooduspakkumiste kampaania, kui neil ei ole aega sellekski, et teenindada olemasolevaid kliente. Samuti oli arusaamatu, kuidas niivõrd suure klientuuriga firma saab keset päist päeva seista jõude.

Tekkis mõte, et ehk on pesula ainsad kliendid need, kes on ostnud Zizu.ee-st kupongid. Hüpoteesi kontrollimiseks läksin Zizu.ee veebilehele ja selgus, et kuponge oli ostetud 1982 tükki. Sisuliselt tähendab selline müüdud kupongide arv, et Piirika Autoremonditöökojale on laekunud ca 11 000 € rahas ja nad peavad mõned kuud tasute tööd tegema. Kiired arvutused näitavad, et selline ettevõtmine ei ole väga rentaabel.

Zizu.ee pakkumise kommentaariumi analüüs

Edasi lugesin arutelu pakkumise üle. Silma hakkas üks kommentaar:

09:05 29.03.2011  
"Soovitan võtta selle klaasi puhastuse juurde. Ei pesta lihtsalt lapiga üle, vaid korralikult küüritakse. Kuna ma ise olen suitsetaja ning suitsetan ka autos päris korralikult, siis neil oli ikka tükk tegu seda klaasi seest puhtaks saada. Aga jäin väga rahule ja soovin poistele ainult edu ja kordaminekuid. Meie pere hakkab igatahes oma autodega teie juures käima.

Aitäh,
Aivar Rööts"

Kommentaari teeb huvitavaks koolilapselik stiil ning see, et kommentaari autori Aivar Röötsi kohta ei anna guugeldamine absoluutselt mitte mingisugust infot.

Samasugust koolipoisilikku stiili järgides on kirjutatud ka paljud teised kommentaarid.

18:17 28.03.2011  
"Jäin väga rahule. Soovitan teistele ka."

16:09 28.03.2011  
"Samuti äärmiselt rahul. Väga adekvaatsed poisid. Oskavad tööd teha ning ka kliendiga suhelda ja soovitada mis vaja. Kiitused."

17:49 27.03.2011  
"Kiidan. Jäin väga rahule nii kvaliteedi, kui ka teenindusega. Soovitan kõigile."

15:00 25.03.2011  
"Super hea. Auto oli ilusasti puhtaks tehtud. Ei saa lausa üldse nuriseda. Aitäh."

17:16 24.03.2011  
"Seal on väga hea kvaliteet. Mina käisin ära ja olen väga rahul. Soovitan kõigile."

Pärast 29. märtsi seni väga aktiivne olnud kommentaarium vaikis. Ainuke postitus pärast 29. märtsi pärineb 11. aprillist ja on järgmise sisuga:

17:11 11.04.2011  
"Kas keegi telefonile ka vastab?"

On väga huvitav, et kuni 29. märtsini kiitsid kliendid igapäevaselt pesula teenust, aga pärast seda järgnes peaaegu täielik vaikus.

Auto vajab pesemist
 
Nagu kõrvalolevalt pildilt näha, on mu auto ikka parajal räpane. Seega ei ole aega kuu aega pesemisega oodata, vaid auto peab pestud saama mõnevõrra kiiremini. 

Plaan A näeb ette tuginemist sooduspakkumise tingimusele:

"Võib oodata elavas järjekorras ning esimesel vabal võimalusel teid teenindatakse."

Loomulikult tuleb selleks süüa ja lugemisvara kaasa võtta.

Plaan B saab olema see, et lähen kohale järgmisel nädalal ja uurin, kas neil teine pesuruum juba on valmis (ehk saab siis varasema aja).

Plaan C saab olema see, et võtan lahti võlaõigusseaduse ja uurin, millised õigused mul on.

5 comments:

  1. Variant C-ga võiksidki alustada mu meelest...:)

    ReplyDelete
  2. Ma üritan ikka käituda heauskselt - eeldada parimat ja pöörduda seaduse poole alles siis, kui muu ei aita.

    ReplyDelete
  3. See pisitäpsustus juurde, et kõike sellest 5,5'st nad endale ka ei saa, vastavalt portaalile võetakse neilt sellest veel ca 25% teenustasuks ära. Seega raha nad ju peaaegu ei saagi, aga vabandus mitteteenindamiseks see ka pole.

    ReplyDelete
  4. Kadri, tänan kommentaari eest. Igasugune sisuline info selle kohta, kuidas sooduspakkumisi vahendavad portaalid töötavad, on väga teretulnud.

    25% on ikka üsna röövellik... :(

    ReplyDelete
  5. Selle pilguga neid sooduspakkumisi vaadates tekivad hoopis uued mõtted ja küsimused, eksole ;-).

    ReplyDelete